Život v gymu

Život v gymu

Dlouholetý trenér, ale také moderátor mezinárodních kulturistických a fitness soutěží Tomáš Vzorek v podcastu pro všechny, kteří cvičí, nebo by chtěli začít. Nechte si poradit od šampionů a šampionek mezinárodních soutěží, mistrů světa a Evropy, nebo zkušených trenérů, kteří takové šampiony vychovali. Některé díly podcastu budou věnovány prvním krůčkům, dozvíte se, jak si najít správný gym a prvního trenéra, jak nastavit první tréninky. V dalších pak podrobně rozebereme stravu, typy tréninků včetně kruhových, crossfitových a třeba i přípravu na závody. Epizody budou tématicky rozčleněny tak, abychom pokryli co nejširší problematiku krásného “železného světa”.

Poslouchejte na podcastových platformách

  • Preview of Pavel Vacek: Nevěřil bych, ale v padesáti jsem se dostal do životní formy
    I v 50 letech se dá zlepšovat, ve 30 bych tomu ale nevěřil, říká s úsměvem čerstvý vicemistr Evropy, absolutní český šampion v Masters a hlavně jeden z nejposlouchanějších hostů našeho podcastu Pavel Vacek. Jak se připravoval, co udělal jinak? Jak vypadala jeho dieta? Co se děje ve svalu, když člověk cvičí s velkou vahou a když jede naopak třeba supersérie? Je dobrá kombinace tréninků na sílu a na svalovou vytrvalost? O tom všem byla řeč v této epizodě podcastu Život v gymu a Pavel u toho jako vždy hýřil dobrou náladou. Epizody podcastu Život v gymu můžeš najít i na podcastových platformách, nebo YouTube kanále Datarun.
  • Preview of Jan Turek: Na nohy dělám 20 opakování, občas si dám i 100
    Trénuje systémem 6+1, zvládá 6 až 7 cviků na partii ve třech supersériích. Po tréninku musí i hodinu sedět, aby měl dost sil dostat se domů. I v objemu dělá denně 30 minut kardia. Rozjede vám to metabolismus a můžete víc sníst, říká. Jak dokázal vybudovat svá brutální záda, jak dokázal zlepšit své slabší partie? Jak vypadá denní režim profesionálního kulturisty? Nejen o tom jsme si povídali v této epizodě podcastu Život v gymu.
  • Preview of Jan Turek: Upustil jsem od brutálních tréninků s obrovskými vahami a začal růst
    Jeden z nejlepších českých profesionálních kulturistů, který závodí v nejprestižnější divizi IFBB PRO za svou kariéru nabral 60 kilo svaloviny, od začátku věděl, že to chce brát vážně a kromě cvičení si hlídal i jídelníček. Dodnes říká, že má vše nastaveno velmi precizně. Letos jsem nechtěl závodit, ale ten objem se mi podařil nad očekávání dobře, v relativně dobré kvalitě jsem nabral na 140 kilo, takže to zkusím, říká. Nejhorší je to ujíst, kolikrát se člověk i pozvrací, kolik toho jídla je, ale o tom ta Open kulturistika je, dodává. Obrovský progres udělal i díky změně tréninku, který mu naordinoval legendární Miloš Šarčev. Honza byl vždy pověstný opravdu brutálními tréninky, teď ale místo obrovských vah preferuje obrovskou intenzitu. Jeho jediným cílem je dostat se na soutěž Mr. Olympia. O zákulisí profi kulturistiky i svém životě prozradil více v této epizodě podcastu Život v gymu.
  • Preview of Roman Hajabáč: Když nemáš svaly, nemáš followery
    Vliv sociálních sítí na mladé lidi je obrovský, fitness influenceři dnes přebrali roli vzorů od filmových idolů z osmdesátek. Lidi dnes chtějí okamžité informace a mnohdy bohužel i okamžité výsledky. Fitness je dnes vlastně i novodobý modeling, říká prezident svazu a závodník v Mens Physique Roman Hajabáč. Prozradil i své tréninkové tipy a rozebrali jsme přední české závodníky napříč kategoriemi. To vše v nové epizodě podcastu Život v gymu.
  • Preview of Roman Hajabáč: Češi dokážou makat bez výmluv, proto jsme i jako malá země fitness velmoc.
    - Není to jenom pro mladé, je to i o tom, jak dlouho si podržíme toho mladistvého ducha. - Jako svaz bojujeme za to, abychom minimálně mládežnické kategorie zbavili dopingu, protože tam to opravdu jde i bez něj. - Žijeme ve světě sociálních sítí a ten nás nutí splňovat jakási beauty kritéria. - Používání velkých vah je přežitek, ničí to klouby. Jsou výzkumy, které prokazují, a vidím to i na sobě, že s menšími vahami dosáhnete lepších výsledků. - Lékaři dlouho podceňovali svaly, ale teď už jsou studie, které prokazují přímou úměru mezi kvalitou života a určitým svalový rozvojem. - Budoucnost fitness vidím silně optimisticky. Nejen tato témata nabídne epizoda podcastu Život v gymu s prezidentem Českého svazu kulturistiky a fitness Romanem Hajabáčem.
  • Preview of Miroslav Juríček - co pro sportovce znamenají zranění a nemoci a jak se s nimi vypořádat?
    Návrat po těžší nemoci nebo po zranění se nesmí uspěchat. Každý z nás se chce vrátit do posilovny co nejdříve, ale je to nesmysl. Když to uspěcháme, můžou přijít vážné následky. Člověk by se neměl bát, že ztratí svaly, když týden nebude cvičit, je to nesmysl, říká.. Za jak dlouho bez tréninku přijde skutečně svalová atrofie? Jak ji zpomalit? A jak rychle se svaly vrátí zpátky? Abychom se vyhnuli zraněním, je opravdu důležité se zahřát a udělat před tréninkem aspoň krátký dynamický strečink. A vyhnul bych se vysokému počtu pracovních sérií do selhání, tam už jdeme zranění naproti. Nejlepší český physique Miroslav Juríček rozebírá nejrůznější situace a nabízí svá řešení v této epizodě podcastu Život v gymu.
  • Preview of Miroslav Juríček - stihne se aktuálně nejlepší český profík v Mens Physique připravit na Olympii?
    Přípravu na životní vrchol zbrzdil zápal plic, vypadl z objemové přípravy, ztratil osm kilo, dožene to? Jak bude vypadat jeho trénink, na co se zaměří? Jakým způsobem pracuje na svých slabinách? Říká, že je z generace, kdy se ještě fakt makalo, jak je na tom ta generace, která by měla přijít po něm? Dozvíte se v tomto díle podcastu Život v gymu.
  • Preview of Radek Kyzivát: kulturista, který začal točit vtipná videa z kuchyně a zjistil, že lidi podle nich začali vařit.
    V kuchyni ukazuje své svaly a občas, pro pobavení, i něco navíc. Stejně tak v posilovně, kde kromě zábavy učí lidi, jak co správně cvičit. Zároveň říká: Motivace je důležitá, ale stejně tak návyky, rutina, prostě ten den máš trénink, tak jdeš a odcvičíš ho, neuvažuješ nad tím, někdy to jinak nejde, protože neudržíš motivaci celý rok. Probrali jsme taky jídelníčky i to, jak by měl trenér postupovat u extrémnějších případů, tedy u klientů trpících morbidní obezitou, nebo naopak třeba anorexií. To vše a mnohem víc nabídne nová epizoda podcastu Život v gymu.
  • Preview of Radek Kyzivát: Kulturista a trenér, který točí zábavná výuková videa. Jak sám trénuje?
    Pomohlo mi snížit váhy, vysoké váhy mi prostě nefungují, neumím pak sval procítit, říká. A miluji supersérie, nejradši bych je jel pořád. Jezdím je i v objemu. Musí to jít “do mrtva”, ale není to pro každého, třeba začátečníci to vůbec nepotřebují, dodává. A jak experimentuje s jídlem? Nejen to se dozvíte v této epizodě podcastu Život v gymu.
  • Preview of Kristýna Seidlová a Lukáš Wojtyla: Jak Kristýna buduje své “světové” nohy?
    Kdybych nemohla dřepovat, asi bych přestala cvičit, říká. Výpady nemám ráda, ty bolí, klientkám je dávám, když se jim chci pomstít, směje se. Lukáš popisuje, jak si vybudoval svá široká záda: Rodiče mi doma udělali hrazdu a já si řekl, že pokaždé, když půjdu kolem, udělám 20 shybů. Denně jsem jich dělal třeba 200. K čemu je dobré vakuum? Jak cvičit prsa, když máte implantáty? Jdou dohromady brusle, badminton a svaly? To a spoustu tréninkových tipů top českých fitnesáků se dozvíte v novém díle podcastu Život v gymu.
  • Preview of Kristýna Seidlová a Lukáš Wojtyla: Je výhodou cvičit s kamarádem nebo s přítelkyní?
    K čemu je vlastně dobrý sparingpartner a proč i někteří závodníci raději cvičí sami se sluchátky na uších? Jak dieta ovlivňuje nálady a jak může prověřit vztahy? A čemu musí na sociálních sítích kvůli svým svalům čelit nejlepší česká wellneska? Přední český fitness pár v dnešním díle podcastu Život v gymu poodhalil něco ze své pripravy i ze svého soukromí.
  • Preview of Jan Pipiš: Jeden z nejsilnějších hasičů na světě, prosadil se i na Arnoldově soutěži.
    V krátkém čase tady máme rozhovor s dalším Čechem, kterému gratuloval sám terminátor Schwarzenegger. Honza obsadil na strongmanské soutěži v konkurenci více než stovky nejsilnějších hasičů z celého světa druhé místo! U snídaně mu radili Eddie Hall nebo Ronnie Coleman. Denně potřebuje až 9 tisíc kilokalorií, aby neztrácel váhu - a pořád si drží slušnou plavkovou formu. Jak trénuje, jaké váhy zvedá? Nejen o tom je další epizoda podcastu Život v gymu.
  • Preview of Ondřej Kmošťák: Na úzký pás a perfektní břicho mi stačí jeden jediný cvik.
    Náš historicky nejúspěšnější závodník v kategorii Men’s Physique popsal podrobně, jak trénuje, jak se v průběhu roku jeho tréninky mění, jak se mění strava. Pokud uvažujete o první soutěži, nebo třeba jen o tom, jak udělat formu do plavek, možná v dnešním díle podcastu Život v gymu najdete tipy, které vám pomohou. Probrali jsme ale i spoustu jiných věcí, třeba to, proč Ondra odmítl nabídku jít do Clash of the Stars, nebo jaké to je, když jej porazil jeho bývalý svěřenec. Budeme mít na Olympii příští rok třeba hned dva závodníky v této kategorii? A je to ten typ postavy, která se nejvíce líbí ženám? Poslechněte si.
  • Preview of Ondřej Kmošťák: "Můj klíč k úspěchu je mít všechno u p*dele", tvrdí nejúspěšnější český fitnesák.
    Dostat se k Arnoldovi je nemožné, tak jsem vyhrál, aby musel on přijít za mnou, říká s nadsázkou Ondra, který je dosud historicky nejúspěšnějším českým závodníkem v kategorii Physique. Se cvičením začal po těžkém úrazu při motokrosu a zůstal u něj. Jeho kariéra měla raketový vzestup, na první Olympii jej hned srovnávali s nejlepšími, vyhrál Arnold Classic a potřásl si rukou se samotným terminátorem. Pak se mu rozpadl vztah a přišlo prozření. Dnes tvrdí, že daleko úspěšnější člověk může být, když se neupne jen na jednu věc, ale bere vše s nadhledem. Jak trénuje, co radí ostatním? Poslechněte si v novém díle podcastu Život v gymu.
  • Trénoval tak tvrdě, že začal mít problém se srdcem. V posilovně zvedá obrovské váhy, dřív hrál hokej za Spartu, za Slávii i další kluby, na Slovensku si zahrál i s legendárním Žigmundem Pálffym. Pak se dal na MMA a dnes je českou jedničkou těžké váhy, je bývalým šampionem Oktagonu MMA, aktuálně bojuje v organizaci KSW. Zaměřuje se i na silový trénink a v podcastu Život v gymu prozradil nejen něco o své přípravě, ale i o zákulisí profesionálního sportu, které běžný člověk nevidí a nezná.
  • Trénovat se dá až do velmi pozdního věku, dokonce i závodit, pokud má někdo motivaci a ambice. Zatímco v jiných sportech máte ve 30 většinou po kariéře, s kulturistikou můžete klidně teprve začít, bez nadsázky. Třeba Albert Beckles dokázal soutěžit s nejlepšími z nejlepších na Olympii i po šedesátce. Pavel Vacek prozradí, jak on sám měnil svůj trénink a přístup s přibývajícím věkem a jak se chystá na závody teď po padesátce.
  • Co opravdu steroidy dokážou a co jsou jen mýty? Druhý díl povídání s Pavlem Vackem jsme zaměřili na steroidy. O tom, že sypal Schwarzenegger, nebo Stallone, se diskutovat nemusí, prostě se to ví a ani oni se tím nijak netají. Občas se ale ve filmu objeví jiná hvězda, která má zjevně o mnoho kilogramů svaloviny více, než v jiných svých filmech předtím a začne se divoce spekulovat. A spekulovali jsme i my s Pavlem, ale hlavně jsme se zaměřili na různé nesmysly kolem steroidů. Co vlastně dokážou, jak moc nás dokážou změnit fyzicky i psychicky? A jsou skutečně tak všemocné, že si stačí zobnout pár pilulek a hned můžete hrát nějakého superhrdinu? A co zdravotní rizika? Poslechněte si další díl podcastu Život v gymu.
  • Nejen na to odpoví Pavel Vacek, který za celou svou kariéru nabral 50 kg kvalitní svaloviny. Když začínal, vážil 52 kilogramů a sám považuje za nejčastější chybu začátečníků, že se vyhýbají základním cvikům. Proč jsou důležité, proč na ně tělo reaguje jinak, než třeba na cvičení na strojích? Jak by se měli stravovat lidé podle somatotypu, jaké doplňky výživy by měli používat? Ektomorf má určitě jiné potřeby, než endomorf. I o tom je nový díl podcastu Život v gymu s Pavlem Vackem.
  • Zájem o vzpírání roste, podle Michala i Nikoly Mičkových i díky crossfitu. A líbí se i ženám, dokonce malým dívkám. Je pro děti vhodné? Jak trénují, než vůbec začnou cvičit s činkami? Dobrá zpráva pro maminky, které si myslí, že jejich ratolest není zrovna rozený atlet, i takové děti jsou prý ve vzpírání mnohdy úspěšné. A může vzpírání pomoct v přípravě třeba i hokejistům nebo fotbalistům? Dozvíte se v novém díle podcastu Život v gymu.
  • Crossfit je poměrně nová a stále více populární sportovní aktivita. Vznikají speciální tělocvičny, kde se tento typ fitness tréninku zaměřený na všestrannost trénuje. Obsahuje téměř cokoli, co vás napadne, od běhu přes vzpírání až po gymnastiku. Pro koho je vhodný? Je nebezpečný? Podle mých dnešních hostů - závodníků a trenérů Michala a Nikoly Mičkových - je to tak intenzivní sport, že si člověk může dát i guláš a stejně bude mít břišní buchty.
  • Kulturista a bojovník MMA Karlos Benda popisuje, jak musel změnit trénink poté, kdy se rozhodl zkusit štěstí jako bojovník. Co obsahují tréninky zápasníků v kleci, jak jsou fyzicky náročné a je to cesta ke zhubnutí i pro rekreační sportovce, kteří nechtějí zápasit? Jak si při vysokých dávkách aerobnich aktivit udržet svaly, jde to bez užívání anabolickych steroidů? Dozvíte se v této epizodě podcastu Život v gymu.
  • Cvičit začal zhruba před 16 lety, předtím hrál fotbal. Kulturistiku si zamiloval, protože chtěl být středem pozornosti. Dnes říká, že už vyzkoušel snad všechny druhy tréninku a diet. Jak tedy vybudoval svou postavu, co doporučuje svým klientům? Karlos bude hostem hned ve dvou epizodách podcastu Život v gymu, v této první jej moderátor Tomáš Vzorek představí jako kulturistu, v té příští se můžete těšit na tipy z přípravy bojovníků.
  • Marcela Kotková začala cvičit, protože chtěla menší zadek, dnes je světovou šampionkou a zdá se jí malý. Jak zacílit na problémové partie a co se s nimi dá vlastně dělat, abychom je vylepšili. Jaké jsou to nejčastěji u žen a jaké u mužů? Co musela zvládnout její klientka, která shodila desítky kilogramů? A v novém díle podcastu Život v gymu jsme probrali třeba taky ženský pohled na módu v gymu - a to by si měli poslechnout hlavně pánové.
  • Dá se začít v každém věku? Až neuvěřitelný příběh dnes velmi úspěšně závodnice, ale i trenérky Marcely Kotkové. Když jsem to zvládla já, může kdokoliv, tvrdí. Loni vyhrála mistrovství světa i Evropy a závodit chce dál, zároveň se věnuje svým klientkám. Sama začínala na skupinových lekcích. Doporučuje spíš skupinovky nebo posilovnu? A proč? Poslechněte si nový díl podcastu Život v gymu.
  • Kolem správného stravování vládne informační chaos, na intermetu najdete spoustu nesmyslů. Jak poznat ty správné informace a proč si dávat pozor třeba na různé influencery? Potřebujeme doplňky výživy? A které? Probrali jsme s jedním z nejlepších expertů na výživu v Česku Lukášem Roubíkem.
  • Jak přežít Vánoce a nepřibrat, mýty kolem diet a hubnutí, jak si nastavit správně jídelníček, jak správně hubnout a v čem lidé nejčastěji chybují? Probrali jsme se spoluzakladatelem Institutu moderní výživy Lukášem Roubíkem.
  • Ve druhé epizodě je mým hostem opět mistr Evropy a vicemistr světa Ladislav Kurčík a společně se zaměříme na to, jak trénují kondiční cvičenci a jak závodníci. Proč ten rozdíl někdy nemusí být až tak velký? A kolikrát týdně je třeba zvedat železo a potit krev, abychom se dočkali výsledků? Možná Vás Láďa překvapí tím, že to nemusí být zas tak dlouhá a bolestná cesta, pokud se dodrží určitá pravidla. Na úvod epizody se místo životního příběhu ohlédneme za nejprestižnější soutěží světa kulturistiky a fitness Mr. Olympia. Titul, který sedmkrát získal i Arnold Schwarzenegger, je totiž jakýmsi svatým grálem všech profesionálů.
  • První epizoda podcastu je věnovaná především těm, kteří začínají, nebo chtějí začít. I když zopakovat si základy neuškodí nikomu, že jo. Jak překonat strach, nebo stud a vyrazit poprvé do fitka, jak najít toho správného trenéra? Jaké jsou ty nejčastější chyby začátečníků a jak se jich vyvarovat? Zboříme taky celou řadu mýtů o posilování. Láďa je opravdovou legendou české kulturistiky, sbíral mezinárodní úspěchy v tzv. Zlaté éře, tedy v devadesátých letech a na přelomu milénia. Dnes přednáší po celé republice, je úspěšným trenérem “hobíků”, závodníků i celebrit a také mezinárodním rozhodčím, takže nechybí ani jeho skvělý životní příběh s několika životními vrcholy i pády.